TOMASZ BAZAN tancerz, reżyser i choreograf; twórca i kurator dziewięciu edycji międzynarodowego festiwalu eksperymentalnego tańca i ruchu MAAT FESTIVAL; Ukończył wydział Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej o specjalizacji krytyka i animacja dzieł sztuk plastycznych. Współpracuje z teatrami dramatycznymi, tancerzami, choreografami, dramaturgami i reżyserami w Polsce oraz poza granicami kraju.

Zrealizował szereg interdyscyplinarnych projektów oscylujących wokół spektakli tanecznych, teatralnych, instalacji kolektywnych, performance pokazywanych w wielu miejscach niemal w całej Polsce i za granicami kraju (min. Niemcy, USA, Norwegia, Ukraina, Białoruś, Francja, Słowacja, Wielka Brytania, Japonia, Hiszpania, Belgia, Izrael) tworząc z czasem swój własny, rozpoznawalny styl. Krytyka uznała działania Tomasza Bazana za jedne z najważniejszych tego typu w Polsce.

Od 2012 r. należy do najbliższych współpracowników Krzysztofa Garbaczewskiego. Dołączył do obsady Życia seksualnego dzikich w Nowym Teatrze w Warszawie. Tańczył w Everyman Jack of You i Forgiveness Erika Ehna na deskach Teatru La MaMa w Nowym Jorku (w ramach projektu Soulographie ). Z mitem „Nowego Jorku Europy” spotkał się na Festiwalu Łódź 4 Kultur, gdzie wziął udział w projekcie Łódzkie podwórka. Spektakl multimedialny powstał na motywach „Samotności pól bawełnianych” Bernard-Marie Koltèsa. W maju 2013 r. w Komunie//Warszawa wcielił się w jedną z wersji Bertolta Brechta w „herb brecht” (obok Marcina Cecko, Krzysztofa Garbaczewskiego i Joanny Dudy). 1 sierpnia 2013 r. miała miejsce premiera Kamiennego nieba zamiast gwiazd Marcina Cecko. Tomasz Bazan stworzył postać Warsa i stał się jedną z twarzy spektaklu – koprodukcji Muzeum Powstania Warszawskiego i Nowego Teatru w Warszawie. W kwietniu 2016 roku tańczył na deskach Berlińskiej Volksbuhne w spektaklu “Locus Solus”. W styczniu 2017 tańczył w “Madrigal Opera” Philipa Glassa w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP (2012, 2015).