#iza szostak #national affairs: 10_12 / 18:00 #sala widowiskowa centrum kultury

Postęp i nieustanna ekspansja, mające zapewnić człowiekowi pełną dominację nad wszystkimi sferami życia, doprowadzają w końcu do kataklizmu. Ale człowiek przetrwa katastrofę, którą sam spowodował. Przeczeka ją pod stołem w jakiejś korporacji, w odartym z uroku klimatyzowanym biurowcu. Wciśnięty między kasetony i gigabajty danych tworzy już transgatunkowe asamblaże, sam siebie poddając bezustannej rewizji i negocjując granice własnej tożsamości. Niepokorne, pełne niezgody i zbyt długo podporządkowane nadzorom kulturowym i wpływom politycznym ciało szuka teraz troski i bliskości. Egzystuje w ciągłych zapętleniach. Funkcjonuje między tym, co organiczne i mechaniczne. Jego narzędziem sprzeciwu staje się ekspansywna, niema walka ciała przechwycona z getta Afroamerykanów przez białe kobiety i manifestowana w gwałtownym, nieugiętym i nieustępliwym ruchu. Krump – bezkrwawy ruch oporu. Krump – wcielona forma protestu. Krump jako broń. Ciało jako tarcza.

#koncepcja i choreografia: iza szostak #performans: julia stawska aka girl zonta, iza szostak, ZIPPER, Crawler, Edek #oprawa wizualna: karolina mełnicka i stachu szumski #muzyka live: kuba słomkowski #światła: michał głaszczka #konsultacje dramaturgiczne: magda ptasznik, michał grzegorzek, anka herbut #operatorzy robotów: tomasz gołaszewski, dominik skrzypkowski, mary szydłowska #foto: bartek górka #wydarzenie w ramach: centrum w procesie #organizatorzy: fundacja burdąg, centrum w ruchu #koproducent: maat festival #partner: nowy teatr w warszawie #projekt współfinansowany przez m. st. warszawa #roboty dostarczyło koło naukowe robotyków KNR MEiL PW #konstruktorzy: ZIPPER –tomasz gołaszewski i rafał rosołek, crawler – adam sikorski, konrad aleksiejuk i mateusz baczewski, edek – bartosz grabczak #ogromne podziękowania dla: piotr ZONTA król, kasia stawska, koło naukowe robotyków KNR MEiL PW

Iza Szostak# tancerka, choreografka. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie oraz Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Autorka spektakli m.in. „RE//MIX- Merce Cunningham”, “Ciało. Dziecko. Obiekt.”, „Europa. Śledztwo”, „Balet koparyczny”. W swojej praktyce choreograficznej powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz improwizacje. Interesuję ją perspektywa nowego materializmu, który dostarcza narzędzi do postrzegania materii jako aktywnej i sprawczej. Tworzy systemy komunikacji pomiędzy ciałem i obiektem. Pracuję w oparciu o antropologiczne badania terenowe. Przetwarza obrazy ze sztuk wizualnych, filmu, własnej pamięci, zmysłów i biografii. Traktuje choreografię jako instrument do tworzenia nowego porządku. W swoich pracach sprawdza różne strategie ucieleśniania inspirując się m.in. motoryką dziecka, mechanicznością maszyn budowlanych czy fakturą obiektów/narzędzi w pracowni stolarskiej. Współtworzy Centrum w Ruchu.

MAAT FESTIVAL CIAŁO NARODOWE 2017 idea, koncept, kurator programu: TOMASZ BAZAN / produkcja: JOANNA KOLSTRUNG i ARKADIUSZ SŁAWEK / współpraca: KAROL RĘBISZ, MACIEJ POŁYNKO, EWELINA KRUSZEWSKA, TOMASZ FABIAŃSKI, MACIEJ RUKASZ / zrealizowano z środków: Centrum Kultury w Lublinie oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 
 
 

fot. Bartosz Górka