KOTKA NA GORĄCYM BLASZANYM DACHU

“Spektakl zaczyna się liryczną, niemą sceną, w której zawodnik rugby (Tomasz Bazan) wchodzi w smugę białego światła. Z góry spada mu pod nogi piłka, a on rozpoczyna delikatny, niemal baletowy taniec wokół niej. Hipnotyzujące, miękkie ruchy aktora prowadzą do powolnego zdjęcia z siebie stroju rugbysty – ostatecznie staje przed nami prawie nagi mężczyzna. Symboliczna scena robi niezwykłe wrażenie.” 10.05.2017 Joanna Marcinkowska | Dziennik Teatralny

“Rozgrzany dach, blacha falista, jest gorąco. Spektakl Jacka Poniedziałka rozpoczyna wspaniała taneczna uwertura w wykonaniu Tomasza Bazana (zamiennie z Łukaszem Przytarskim). Profil mężczyzny – sportowca. Synonim męskości, stopniowo zdzierający z siebie tę męskość, zasypujący ją talkiem, zginający się w pół. Tancerz odrywa stopy, unosi głowę do góry, zanika. Skipper umiera.” 
07.05.2017 Łukasz Maciejewski | AICT Polska Sekcja Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych

W co może zamienić się uroczystość rodzinna, gdy  każdy z jej uczestników zostaje sprowokowany do podjęcia ostatniej walki w życiu: o pieniądze, godność, miłość, namiętność, życie, i o prawdę w końcu. A to brutalna i bezwzględna walka, w której nikt nie zostanie oszczędzony i nikt tak naprawdę nie wygra.  Dramaty Williamsa, fascynują tak bardzo, bo ciągle w nich odnajdujemy i rozpoznajemy to co dla nas najbardziej bolesne i dotkliwe.

Gwałtowne emocje, wyraziste postaci, miłość, namiętność, śmierć i samotność. Opowieść o przerwanych gestach, przekłamanych rozmowach, ulotności szczęścia, względności prawdy i bezwzględności życia. Klasyka dramatu światowego w reżyserii jednego z najlepszych polskich aktorów.

TEATR LUDOWY W KRAKOWIE / PRZEKŁAD, REŻYSERIA: JACEK PONIEDZIAŁEK / SCENOGRAFIA, KOSTIUMY, ŚWIATŁO: MICHAŁ KORCHOWIEC / MUZYKA: MARCIN JANUS / OPRACOWANIE RUCHU: TOMASZ BAZAN / PRZYGOTOWANIE WOKALNE: JERZY KLUZOWICZ / MULTIMEDIA: GRZEGORZ KALISZUK / INSPICJENT: ANITA WILCZAK – LESZCZYŃSKA