#JAPAN  2016 spiritual process

Film jest zapisem trzy tygodniowego pobytu w Japonii siedmiorga artystów w ramach rezydencji MAAT FESTIVAL 2016. Utrwalenie procesu myślenia i postrzegania mega miasta Tokio oraz japońskiej prowincji. Trzy tygodnie podróży do specjalnie wybranych oraz przypadkowych miejsc. Kontakt z technologią i naturą, konsumpcją i duchowością. Japonia jak chyba żadne inne miejsce na świecie nieustannie miksuje i przetwarza te wszystkie jakości: wkraczasz na grząską ścieżkę zupełnie innego świata niż ten postrzegany z perspektywy europejskiej. Stajesz się awatarem własnego istnienia, grasz w grę wraz z milionami innych graczy a polem gry staje się ten nie mający granic świat gdzie rzeczywistość zmieszana jest na równi z iluzorycznymi, alternatywnymi wymiarami.

“1956-2016”

50 lat temu żył w Japonii przodek każdego z nas. jeden hodował różaneczniki, drugi miał sośnicę w ogrodzie za oknem, a kolejny nic nie hodował i tylko obserwował owady. znaki na słupach i te na drogach, wydłużone jak czaszka Holbeina, były dla nich doskonale zrozumiałe. praca była dla nich ostateczną rzeczywistością. kilka razy w tygodniu oddawali cześć lokalnemu bóstwu, choć czasem rzadziej. czwarty tlenił włosy i zbyt często jadł sushi. piąty wierzył, że Budda to tylko watażka i należy czcić większe istoty, bo wieczna szczęśliwość to stan stopniowalny. razem było ich siedmioro, ich losy się zagubiły, ich wpisy na drewnianych deszczułkach już dawno zbutwiały. jesteśmy ich potomkami. uczymy się ich przeszłości, choć nie w linii prostej. dziedziczymy po nich w linii pokrętnej. dzielimy śmieci na te, które można spalić, i na te, które odbierane są w sobotę. parkujemy samochody centymetr od ściany, centymetr, za który dziękują nam sąsiedzi. śnią nam się ryby i wielka beczka pływająca w oceanie. szósty więcej życia spędził na rowerze niż z żoną w łóżku, a siódmy zamordował kogoś. po 50 latach przypominamy sobie jak gryzły wtedy komary i jak patrzy ryba złapana w sieci. karma smakuje tak samo wszystkim ludziom akwariowym. siedmioro Polaków w karmicznej adopcji #RADOSŁAW MIRSKI dramaturg

#reżyseria, montaż: TOMASZ FABIAŃSKI #konsultacje: TOMASZ BAZAN #zdjęcia: TOMASZ FABIAŃSKI, RAMONA NAGABCZYŃSKA, KAYA KOŁODZIEJCZYK, JUSTYNA JASŁOWSKA, BARBARA BUJAKOWSKA, KAMILA JAROSIŃSKA, RADOSŁAW MIRSKI, TOMASZ BAZAN #produkcja: MAAT FESTIVAL 2016, Centrum Kultury w Lublinie, Maria Sapeta

MAAT FESTIVAL CIAŁO NARODOWE 2017 idea, koncept, kurator programu: TOMASZ BAZAN / produkcja: JOANNA KOLSTRUNG i ARKADIUSZ SŁAWEK / współpraca: KAROL RĘBISZ, MACIEJ POŁYNKO, EWELINA KRUSZEWSKA, TOMASZ FABIAŃSKI, MACIEJ RUKASZ / zrealizowano ze środków: Centrum Kultury w Lublinie oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego